عذاب وجدان

استاندارد

به وحید یامین پور

به بهانه ی نطق حاشیه ساز این روزهایش

” اسراییلی”

بهانه است

دور نیست روزی که شما

–          شما یعنی تو، دوستانت و مخالفانت –

سرهای هم را نشانه بروید

خرخره های هم را بجوید

به جنازه های هم تف بیندازید

و حتی به ناموس هم نیز رحم نکنید

بی هیچ نگرانی و

عذاب وجدانی .

اصفهانی ها ضرب المثلی دارند که می گوید

گز دور است

گز که نزدیک است

اولی به فتح گاف و دومی به کسر گاف

تو به نام دین و انقلاب

برادرانت به نام آزادی و مردم

تل آویو دور است

تهران که نزدیک است

در خیابان های تهران با لاشه های هم عکس یادگاری می گیرید

و آن روز

عذاب وجدان از کشک هم ارزان تر است.

چه چیزی از هم پنهان داریم

با هم بزرگ شده ایم

در یک مدرسه درس خوانده ایم

پشت یک نیمکت نشسته ایم

زنگ اول :دینی

زنگ دوم: فلسفه

جزوه ای که تو داری من نیز دارم

و جزوه هایی که برادرانمان دارند را

صفحه ی اول جزوه

صغرای قضیّه است:

اسراییلی ها را می توان یا حتی باید بی عذاب وجدان کشت

صفحه ی دوم

کبرای قضیه:

برادران منافقم از اسرییلی ها بدتر و پست تر و خطرناک ترند

اسلام آمریکایی بدتر از صهیونیزم

با تاییدی از قرآن :

نفاق بدتر از کفر

صفحه ی سوم: صغری ، کبری، نتیجه

درست مثل صفحه ی سوم جزوه ی زنگ بعد .

این شور و اشتیاق و هیجانی که ” شما” دارید

بعید می دانم تا بیت المقدس دوام بیاورد

تهران نزدیک تر است

و عذاب وجدانی در کار نخواهد بود

نگران نباش

هیچ عذاب وجدانی

مانع به راه افتادن جوی های خون نخواهد شد

همین.

11 دیدگاه در “عذاب وجدان

  1. تفسیر دقیق رهبری از “اشداء علی الکفار”-همان آیه ای که جناب یامین پور از آن ” کشتن بدون عذاب وجدان” را نتیجه میگیرد- در دیدار با دانشجویان دو سه روز پیش:
    قریب به این مضامین:
    شدت در این آیه به معنی “سخت و غیرقابل نفوذ بودن در برابر دشمن” است و بیشتر جنبه نرم افزاذی دارد تا جنبه سخت افزاری/ یعنی راسخ بودن و استقامت داشتن در حفظ عقاید وآرمان ها/ و الزاما به معنی پرخاشگری و جنگ سرد و مسلحانه نیست.

  2. ‫عبد

    ‫یک نکته! این که بخواهند با دوزخی کردن خلق خدا، ولو کافر و منافق، به بهشت بروند، که به نوعی فلسفه القاعده هم هست، در تاریخ دعوت انبیا، پدیده نوظهوری است- نوعی بدعت! پیامبران عموما با نیک خواهی و هدایت مردم، راه بهشت را میگشودند، نه با دوزخی کردن آنان ‫و پیام آنها “همه با هم بسوی بهشت” بود!.. یک مثال نقض ‫البته یونس (ع) است، که به کفاره آن مهمان شکم ماهی شد! (راستی هیچ فکر کرده ای که شکم ماهی چه بویی میدهد؟!)

  3. سید مجتبی

    تاریخ برای عبرت نیست. یک سرگرمی است. نه تنها تاریخ که همین دیروز و پریروز. انگار هارد انسانها خراب شده ویروسی شده زود یادشان می رود و انسان حیران می ماند از پزشکی که بی مهابا سیگار بر لب دارد. امان از کسانی که خود را عالم می نامند و بیچاره کسانی که ایشان را استاد می خوانند!

  4. عون

    آدمی که شرافت نداشته باشد همه چیز می کند و همه چیز می گوید….شرافت ….شرافت را به یاد بیاور از لابلای کلماتی که بغض و کینه ازشان می بارد….
    راستی جزوه ات را خوب نخوانده ای که فرمان داده به قتال با کفاری که به تو یورش می آورند و هرگز نگفته کمر به قتل منافقان ببند…چاره منافق آدمهای بیدار است…آدمهای حماسه ساز…عین عین نه دی

    من: جزوه ام را خوب خوانده ام . شما انگار نوشته های جناب یامین پور و صد البته جزوه هایتان را خوب نخوانده اید. با این جور حرف زدن ها از زمره ی اهل بصیرت خارج می شوید ها …. همین

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *